Introducere
- Profesor: Cebanu Dumitru
На этом курсе вы познакомитесь с таким понятием как "Система счисления", узнаете какие бывают системы, какие операции можно выполнять в различных системах а также узнаете области применения этих систем.
- Profesor: Ligotchii Daniil
Здравствуйте! В этом курсе я постараюсь собрать все свои уроки игры на гитаре для начинающих. По ним Вы сможете научиться играть с нуля, даже если совсем ничего не умеете.
- Profesor: Tudor Julcovschi
Nespecialiștii afirmă că Matematica este o știință "uscata", iar matematicienii sunt, de regulă, oameni ursuzi, serioși și fără simțul umorului. Prin prezenta pagina vă aduc o serie de contraexemple și vă amintesc că fiecare gluma conține o doză de adevar..............
Distrați-vă și zâmbiți cu poftă și gândind...
Conţinutul problemelor propuse spre rezolvare va conduce elevii prin lumea basmelor,
şi, mai ales, prin situaţii reale din viaţa de zi cu zi, care ridică o mulţime de probleme, cărora,
trebuie să le găsim rapid soluţia cea mai bună. Un antrenament matematic îi pregăteşte pe elevi
în acest sens.
Caracterul atractiv şi distractiv al materialului are ca scop stimularea plăcerii şi a interesului pentru această ştiinţă legată de viaţă – matematica. Viaţa este ca un labirint, ne pune
de multe ori în situaţia de a calcula rapid, fie preţul unor cumpărături, fie numărul de participanţi
la o întrecere sau alta. Pentru aceasta trebuie să ne folosim de cunoştinţele matematice care ne
uşurează calculul. Această disciplină ne ajută să gîndim, să alegem calea corectă dintre toate
aleele încurcate ale labirintului cotidian.
- Profesor: Ana Frumusachi
ℕ ⊆ ℤ ⊆ ℚ ⊆ ℝ ⊆ ℂ
N - numere naturale
Z - întregi
Q - raționale
R - reale
C - complexe
Numerele naturale au două întrebuințări importante: sunt folosite pentru numărare ('sunt 3 mere pe masă') și pentru aranjarea în ordine a unei colecții de obiecte ('obiectul numărul 1', 'obiectul numărul 2', etc).
Disciplina care studiază proprietățile numerelor naturale cu privire la divizibilitate este teoria numerelor. Disciplina care studiază probleme precum numărarea se numește combinatorică..
Numerele naturale își au originea în cuvintele folosite pentru a număra obiecte, începând cu numărul unu.
Primul pas important pentru abstractizare a fost folosirea numeralelor pentru reprezentarea numerelor. Acest lucru a dus la dezvoltarea unor sisteme de înregistrare a numerelor mari. De exemplu, babilonienii dezvoltaseră un sistem puternic bazat pe numerele de la 1 la 10. În Egiptul Antic există un sistem de numere cu hieroglife diferite pentru 1, 10 și toate puterile lui 10 până la un milion.
- Profesor: Veronica Furdui
Unităţi de măsură
Pentru ca toată lumea să folosească aceleaşi denumiri pentru aceleaşi mărimi, există un sistem, numit SI (Sistem Internaţional), care precizează în ce se măsoară fiecare mărime a unui obiect sau fenomen.
Lungimea se măsoară în metri.
(aria se măsoară în metri pătraţi, volumul se măsoară în metri cubi)
Masa se măsoară în kilograme.
Sistemul Internaţional impune ca metrul din fiecare ţară să fie la fel de lung iar kilogramul să fie la fel de greu. Întotdeauna există şi un Nea Gică contra : Statele Unite ale Americii au alt sistem de măsură (la ei, lungimea se măsoară în inchi iar masa se măsoară in pounds). “Pound” se notează prescurtat “lb” (cu “l” de la “P” si “b” de la “d”). Chiar dacă sistemul lor este învechit şi dificil, americanii ţin cu dinţii de el. Având în vedere că un pound este cam jumătate de kilogram, preţurile la americani sunt de două ori mai mici decât dacă s-ar măsura în kilograme.
Pentru cei care ştiu engleză, există un site care ştie să transforme unităţi de măsură standard în unităţi nestandard şi invers.
http://www.onlineconversion.com/
Unitati de lungime
Unitati de lungime
1 tol | = | 25.4 mm |
1 picior | = | 12 toli = 0.3048 m |
1 iard | = | 3 picioare = 0.924399 m |
1 mila terestra | = | 1760 iarzi = 1609.344 m |
1 mila marina | = | 1853 m |
1 leghe | = | 4 452 m |
1 leghe marina | = | 5 555.55 m |
1 picior roman | = | 0.296 m |
Unitati de suprafata
1 ha (hectar) | = | 1 hm2 = 10 000 m2 |
1 pogon | = | 5 011.7891 m2 |
1 acru | = | 4 849 iarzi patrati = 0.4047 ha |
1 mila patrata | = | 640 acri = 258.97 ha |
Unitati de volum
1 tol cubic | = | 16.387 cm3 |
1 l (litru) | = | 1 000 cm3 = 1 dm3 |
1 galon | = | 4 549 litri |
1 baril | = | 36 galoane = 163.656 litri |
Unitati de masa
1 kg | = | 1 000 g (grame) |
1 q (quintal) | = | 100 kg |
1 t (tona) | = | 1 000 kg = 10 q |
1 uncie | = | 16 drahme = 28.35 g |
1 fund | = | 16 uncii = 435.592 g |
Alte unitati de masura
1 rad/s | = | 9.5493 rot/min |
1 rot/min | = | 0.1947 rad/s |
- Profesor: Irina Andriuta
Prin rezolvarea problemelor se asigură legătura instruirii cu viața, legăturile interdisciplinare, priceperea de a putea aplica efectiv cunoștințele căpătate în viață, la rezolvarea diferitor probleme ce vor apărea în activitatea practică.
Metodele aritmetice speciale (particulare) sunt mai variate decât metodele fundamentale (generale) și diferă de la o categorie la alta, adaptându-se acestora.
Este unanim recunoscut faptul că rezolvarea problemelor de aritmetică conduce la dezvoltarea gândirii, imaginației, atenției și a spiritului de observație ale elevilor. În același timp rezolarea problemeor cât mai variate asigură consolidarea deprinderilor de calcul și utilizarea acestora în practică.
- Profesor: Ionela Tăruș
В курсе «Динамические структуры данных» рассматриваются наиболее распространенные структуры данных, такие как стеки, очереди, линейные списки со связями.
Методически важная задача этого курса – показать, как алгоритмы и используемые в них структуры данных влияют на эффективность создаваемых программ.
- Profesor: Anna Popova
Данный курс описывает структуры
данных, над которыми выполняются
алгоритмические действия. Изучение
основополагающих структур данных
помогает создавать эффективные алгоритмы
обработки реальных данных, облегчает
понимание и анализ этих алгоритмов, а
также их реализацию в виде программ на
языках программирования.В теме «Структурированные типы данных» рассматриваются наиболее распространенные структуры данных, такие как одномерные и двумерные массивы, множества, записи, файлы.
- Profesor: Volosina Svetlana
Problema textuala este situație reală sau modelată, descrisă verbal, soluționarea căreia necesita implicarea cunoştinţelor matematice cu cerinţa de a determina o caracteristică numerică a acestei situaţii, de a determina prezenţa sau lipsa unor relaţii (matematice) între componentele ei, determinarea tipului acestei relaţii sau determinarea unei succesiuni de operaţii matematice.
In acest curs vom studia asa importante metode aritmetice de rezolvare a problemelor textuale ca: metoda figurativă sau grafica, metoda comparației, metoda falsei ipoteze,
metoda mersului invers, metoda reducerii la unitate, regula de trei simplă sau compusă.
- Profesor: Tatiana Ciornea
Попытка систематизировать знания о веб-разработке и познакомиться с сопутствующими технологиями. Разобраться, что необходимо знать и куда можно двигаться. В процессе ознакомления мы рассмотрим HTML, CSS, DNS, хостинг, виды веб-разработки — Frontend и Backend, и разберем другие вопросы, которые появляются у начинающего разработчика.
- Profesor: Alexandr Usinevici