Conform Curriculumului național la matematică, elementele de Analiză matematică  sunt studiate în clasele a XI-a și a XII-a. În ciclul liceal, elevii se familiarizează cu o serie de concepte fundamentale ale Analizei matematice, ca de exemplu conceptul de limită, continuitate, derivată, primitivă, integrală definită. Materialul teoretic necesar de a fi studiat este unul de complexitate ridicată și solicită cadrului didactic nu doar cunoașterea aprofundată a bazelor analizei matematice, dar și o abordare pedagogică specifică de formare la elevi a unui sistem de competențe necesare acestora pentru continuarea studiilor și în viață.

În acest curs vor fi discutate studiile moderne referitoare la principiile și strategiile didactice de predare și de proiectare curriculară a elementelor de Analiză matematică în ciclul  liceal, în particular vor fi analizate modalități de organizare corectă a discuțiilor referitoare la conținuturile teoretice și de utilizare a metodelor centrate pe elev în vederea dezvoltării competențelor de aplicare a cunoștințelor teoretice la rezolvarea problemelor cu caracter practic. 

Reieșind din interesele viitorului profesor de matematică considerăm că problemele fundamentale abordate în cadrul acestui curs constituie o parte indispensabilă a pregătirii profesorilor de matematică. Disciplina este destinată studenților de la programul de master „Didactica matematicii”.