Сursul universitar Eficiența învățământului artistic are drept scop formarea la profesorii de arte a competențelor de instaurare a unei relaţii dinamice între abordările teoretice şi aplicările practice reuşite ale demersurilor ştiinţifico-epistemologice, de a stabili o conlucrare optimă între acumulările teoretice şi inovaţiile praxisului educativ. Conexiunile calitative între praxiologie şi teorie nu pot provoca de la sine schimbări dorite în procesul educaţional. Dar practica educaţională şi studiul acesteia, praxiologia, constituie pentru ştiinţele educaţiei nu numai una din cele trei surse de cunoaştere în cercetarea pedagogică, dar şi un temei epistemologic semnificativ în stare să contribuie la soluţionarea problemelor pedagogiei, în special, la optimizarea relaţiei teorie – practică educativă.
Asemenea legătură și colaborare eficientă dintre teorie și practică o vedem de pe poziții de conlucrare atât pe orizontală (receptivitatea aplicativ-activă a practicienilor la demersurile și elaborările științifice, pe de o parte, și valorificarea sistemică și continuă a experiențelor inovative ale practicienilor, pe de altă parte), cât și pe verticală, ceea ce înseamnă că praxiologul inovativ preia din elaborările teoretice nu totul cu amănuntul, ci doar ideile esențiale pentru a le aplica de pe propriile poziții, acestea fiind însoțite de încă 2-3 opțiuni ale actorului procesului de schimbare prin inovare practică.
- Profesor: Tatiana Bularga