În parteneriat cu:
Categorii de cursuri
Omite ştiri site
Ştiri site
Versiunea platformei a fost actualizată pînă la 2.5.1, iar setul de plugin-uri a fost extins. Astfel cadrele didactice care au cursuri pe platformă pot beneficia atît de noile funcționalități standard ale versiunii 2.5.1 cîte și de 6 activități de curs și 2 blocuri noi.
Tipuri de activități noi:...
Citeşte continuarea acestui subiectOmite cursuri disponibile
Cursuri disponibile
Cursul este destinat cadrelor didactice, care doresc să-și dezvolte competențele de proiectare și elaborare a cursurilor electronice (preponderent pe platforma de învățare MOODLE)
Curs opțional pentru viitorii profesori de informatică. Poate fi studiat de viitorii profesori de la alte specialități. Întregește pregătirea psiho-pedagogică și didactică a viitorilor profesori.
Platforma de instruire Moodle. Crearea cursului. Resurse şi activităţi. Evaluare.
- Teacher: Eugeniu Cabac
Orice fel de maşini, aparate, instrumente, instalaţii utilizate pentru orice scop constau dintr-o reuniune judicioasă a unor elemente (piese) simple sau complicate ca formă, confecţionate din diferite materiale. Marea majoritate a acestor piese sînt prelucrate prin aşchiere. Pînă la ora actuală, prelucrarea prin aşchiere este singura metodă prin care pot fi calculate efectuate determinate raţional preciziile înalte ale formei, dimensiunilor şi netezimii suprafeţelor. Cunoaşterea temeinică a legilor principale ale aşchierii presupune asigurarea unei prelucrări corespunzătoare, proiectarea şi realizarea unei scule, alegerea unui proces tehnologic optim, iar de aici rezultă necesitatea posedării de către viitorii specialişti a acestora, precum şi a rezultatelor cercetărilor ştiinţifice obţinute în acest domeniu.
În lucrare sînt definite elementele procesului de aşchiere, sistemele de referinţă utilizate pentru stabilirea geometriei sculelor aşchietoare, sînt analizate fenomenele fizice în procesul de formare a aşchiei şi se indică condiţiile optime de desfăşurare a acestui proces, pentu ca prelucrarea să se efectueze cu productivitate maximă sau cu un cost minim, cu un consum minim de scule şi de energie. Modul de detaşare a aşchiei, ce are la bază fenomene fizice complexe, este tratat atît în baza rezultatelor cercetărilor experimentale, cît şi în demonstrarea teoretică a unor chestiuni de principiu.
Spre deosebire de majoritatea lucrărilor consacrate prelucrării materialelor prin aşchiere, în lucrarea de faţă sînt tratate şi probleme referitoare la teoria aşchierii maselor plastice, a lemnului etc.
Lucrarea este adresată studenţilor de la specialităţile “Instruirea în inginerie şi fizica”, “Instruirea în inginerie şi managementul”, precum şi celor de la învăţămîntul de subingineri, de la cursurile de ingineri, respectiv de specialiştii din întreprinderile constructoare de maşini.
Aş dori să exprim sincere mulţumiri membrilor catedrei Tehnologia construcţiilor de maşini de la Universitatea Tehnică din Chişinău, colegilor de la catedra Tehnică şi Tehnologii de la Universitatea de Stat “A.Russo” din Bălţi, lectorului superior doctor Gr.Cantermir, profesoarei de limbă şi literatură română L.Popa pentu citirea şi redactarea cu grijă a acestei lucrări, precum şi inginerului-programator V.Moglan pentru culegerea textului şi scanarea figurilor.
- Profesor: Alexandru Balanici
- Titular de curs: Radu Dumbrăveanu
- Titular de curs: Ruslan Usatii
Cursul de istorie a Europe pentru sttudentii de La facultatea de Stiinte Reale
- Titular de curs: Radu Dumbrăveanu
Cursul este structurat pe patru module: HTML, CSS, PHP, JAVASCRIPT.
- Teacher: Olga Vovnenciuc
Cursul practicdeTehnici de Exprimare Scrisă în limba engleză are ca scop dezvoltarea abilităţilor de comunicare scrisă în limba engleză. Cursul face parte din setul de discipline obligatorii şi este o condiţie esenţială pentru urmarea traseului de formare a profesorului de limbă engleză.
Cursul dat are drept scop formarea competenţelor de exprimare corectă scrisă şi cuprinde o varietate de teme şi conţinuturi, care sînt propuse spre studiere la anul şi facilitează însuşirea mai rapidă a limbii studiate. Cursul dat pune accent pe aptitudinea de a înţelege, a formula ideile şi a le prezenta într-un mod comprehensibil.
La sfărşitul cursului studentul va fi în capabil să exprime în scris o opinie, o viziune sau să relateze un eveniment care a avut loc în propria sa experienţă, să redee succint un mesaj, să alcătuiască un text coerent, să facă o descriere, să utilizeze vocabularul asimilat în situaţii care apar în viaţa de zi cu zi şi să utilizeze corect structurile gramaticale însuşite pe parcurs.
- Teacher: Elena Varzari
Introducere în filologia germanică, fiind o disciplină obligatorie, deţine un loc important în sistemul instructiv-educativ universitar. Elaborarea cursului de Introducere în filologia germanică a avut ca punct de plecare cerinţele curriculare, presupunând inocularea caracterului specific al concepţiei de instruire la Universitatea de Stat Alecu Russo. Ca urmare, prezentul curs înglobează informaţii, conţinuturi care fac referinţă la diverse modele teoretice şi aplicative ce sunt în strictă concordanţă cu prevederile curriculumului universitar. Accentul se pune pe caracterul aplicativ şi cognitiv al pregătirii specialistului prin diferite modalităţi de lucru în scopul antrenării abilităţilor şi evaluării aptitudinilor. Cursului îi sunt rezervate 48 de ore. Obiectivul general al cursului rezidă în cunoaşterea excelentă a limbii, istoriei limbii şi culturii germane, în scopul stabilirii relaţiilor socio-culturale; crearea posibilităţilor optime de încadrare în viaţa cotidiană, de familiarizare cu cele mai importante date ce ţin atît de istoria, dezvoltarea cît şi de normele morfologice, lexicale şi sintactice ale limbii germane.
- Teacher: Oxana Chira
O fereastra / caseta de dialog este o fereastra care permite utilizatorului sa furnizeze informatii despre modul de realizare a unor actiuni prin selectarea sau specificarea unor optiuni introduse оn obiecte de control specifice - acestea se vor descrie mai jos. Deplasarea de la un obiect de control la altul (de la o zona la alta) se realizeaza prin clic cu mouse-ul pe zona solicitata, zona care devine zona curenta (activa). Casetele de dialog nu prezinta butoane de redimensionare, dimensiunile lor nefiind modificabile. Оn plus, ferestrele de dialog nu prezinta: linie de stare, bare de instrumente sau barele de defilare specifice ferestrelor de tip aplicatie sau document.
O fereastra / caseta de dialog este o fereastra care permite utilizatorului sa furnizeze informatii despre modul de realizare a unor actiuni prin selectarea sau specificarea unor optiuni introduse оn obiecte de control specifice - acestea se vor descrie mai jos. Deplasarea de la un obiect de control la altul (de la o zona la alta) se realizeaza prin clic cu mouse-ul pe zona solicitata, zona care devine zona curenta (activa). Casetele de dialog nu prezinta butoane de redimensionare, dimensiunile lor nefiind modificabile. Оn plus, ferestrele de dialog nu prezinta: linie de stare, bare de instrumente sau barele de defilare specifice ferestrelor de tip aplicatie sau document.
Curs destinat studenţilor anului III, ciclu I, specialitatea ,,Informatica"
Analiza metodele de creare a aplicaţii pentru testare şi de a elabora o aplicaţie web pentru testare în gimnaziu.
În cazul necesităţii doar a unui instrument de evaluare şi nu a unei platforme este bine de redus unele dintre posibilităţile Moodle, pentru a fi clară utilizarea acesteia pentru testare de către oricare profesor.
- Profesor: Ana Roatru
Curs la disciplina "Bazele programarii". Cursul cuprinde temele:
- Etapele procesului de programare
- Tipuri elementare de date
- Metode de proiectare a algoritmilor
- Structuri de control
- Teacher: Vica Tropotel
Acest curs este un pas mic in lumea mare a redactarii
- Teacher: Alexandru Pasincovschi
Acest curs este un curs de îmbunătăţire a cunoştinţelor şi de dezvoltare a capacităţilor elevilor.
- Teacher: Irina Porojniuc
Данный курс предназначен для обучения по математике по теме: "Комплексные числа" для 12 класса.
Разработан: Студенткой группы IP11m
Меленчук Ольгой
- Teacher: Olga Melenciuc
Introducere în realizarile de ultimă oră a biologieii
- Teacher: Ion Burcovschi
Metodologia este ştiinţa care cercetează sistemul celor mai generale principii de investigaţie ştiinţifică. Scopul ei constă în a contribui, într-un anume fel, la procesul de optimizare a cercetărilor ştiinţifice în concordanţă cu cerinţele epocii contemporane și cu valorile mileniului.
Scopul disciplinei este de a înțelege rațiunea construcției europene, însușirea noțiunilor de bază din cadrul dreptului european material, înțelegerea și însușirea mecanismului acțiunii comunitare (europene) de creare a Pieței unice. Pentru funcționarea eficientă a Pieței unice sunt necesare norme legale eficiente la nivel european inclusiv în materia contractelor. Pentru realizarea acestui deziderat este nevoie de eliminarea disparităților naționale privind legislația în domeniul contractelor și în genere a dreptului privat. Acțiunile întreprinse în acest sens la nivel european s-au materializat până în prezent în adoptarea a numeroase directive și regulamente comunitare. Astfel, accentul va fi pus asupra explicării poziției și rolului cetățenilor și a persoanelor juridice la încheierea contractelor cu element de extraneitate în Europa, analiza și calificarea normelor de drept comunitar (european), corelarea normelor generale cu normele speciale, a celor de drept civil cu cele de drept comercial, internațional privat, procesual, european.
Un rol important îl va avea necesitatea înțelegerii importanței materiei pentru asigurarea respectării celor patru libertăți fundamentale, precum și a implementării ideii de libertate contractuală, corelată cu protecția părții contractante mai slabe.
De asemenea, o atenție deosebită va fi acordată corelării cunoștințelor teoretice cu abilitatea de a le aplica în practică, analizei jurisprudenței CJUE în domeniul contractual și al cooperării judiciare în materie civilă și comercială.Dreptul European al Contractelor se impune a fi cunoscut şi studiat în R. Moldova de către studenții la Masterat Dreptul Afacerilor, în contextul politicii actuale de integrare a R. Moldova în UE și a statutului de țară asociată cu UE. Astfel, cunoașterea dreptului contractual european ar asigura cunoștințe utile atât din prisma dreptului comparat, cât și din prisma racordării legislației R. Moldova la acquis-ul comunitar.
- Teacher: Valentin Cazacu
Cursul de Audit financiar avansat este destinat studenţilor de la ciclul II, masterat, specializarea Contabilitate. În cadrul cursului se studiază particularităţile organizării şi exercitării auditului agenţilor economici autohtoni (auditul general).
Tematica prelegerilor şi a seminarelor ia în discuţie problemele ce ţin de reglementarea juridică a auditului în Republica Moldova, aspecte ale Codului Eticii Profesionale a Contabililor şi Auditorilor Profesionişti, activitatea auditorului cu privire la acceptarea angajamentului de audit, modul de planificare a auditului, organizarea controlului calităţii lucrărilor de audit, evaluarea controlului intern şi procedurile de testare selectivă, obţinerea dovezilor de audit, exercitare auditului rapoartelor financiare, finalizarea auditului, modul de întocmire a raportului de audit şi prezentare a rezultatelor auditului.
Cursul se bazează pe prevederile normative şi legislative privind organizarea activităţii de audit în Republica Moldova, Standardele Internaţionale de Audit.
- Teacher: Nelli Amarfii-Railean
Noțiuni generale despre sistemele de control a versiunilor.
Git. Instalare. Comenzile de bază.
- Teacher: Olga Vovnenciuc
Inițiere în programarea orientată pe obiecte (POO). În cadrul cursului POO vor fi utilizate exemple folosind limbajele Java și PHP.
- Teacher: Olga Vovnenciuc
Tipologia limbilor, ca disciplină de studiu, se propune, conform Planului de învăţămînt, la domeniu Ştiinţe ale Educaţiei şi Ştiinţe Umanistice, în semestrul VI, anul III.
Cursul de tipologie face parte din ciclul de discipline fundamentale ale formării continue în domeniul limbilor străine a viitorilor profesori de limbă franceză şi traducători şi se înscrie organic în sistemul general de pregătire la facultate constituind o componentă indispensabilă a programului de instruire a specialiştilor nominalizaţi.
Cursul de tipologie se adresează studenţilor care au acumulat noţiuni teoretice în alte aspecte ale limbii franceze cum ar fi gramatica teoretică, introducere în filologia romanică, gramatica practică, istoria limbii franceze.
Cursul urmăreşte examinarea unităţii celor mai importante limbi romanice (română, franceză, italiană şi spaniolă) pe trei paliere de limbă: morfologie, sintaxă şi lexic. Sunt studiate asemănările dintre aceste limbi romanice, datorate descendenţei lor comune din limba latină, dar şi deosebirile dintre ele pentru a se evidenţia specificul fiecăreia în ansamblul romanic.
- Teacher: Lucia Balanici
Nivelul sintactic al limbii române este nivelul limbii cel mai complex, întrucît pune în „opera” limbii toate celelalte subnivele: fonetic, lexical, semantic, morfologic şi stilistic.
- Teacher: Lilia Trinca
Cursul dat este destinat studenţilor anului III de studiu şi se axează pe asimilarea şi utilizarea tecnicilor de scriere a diferitor tipuri de paragrafe şi eseie în limba engleză.
- Teacher: Natalia Banaru
Cursul “Gramatică şi compoziţie” face parte din ciclul de discipline de specialitate ale formării viitorilor profesori şcolari de limbă germană din Republica Moldova. Obiectivul principal al cursului este axat pe achiziţionarea şi dezvoltarea competenţei şi deprinderii de a scrie texte coerente în limba germană. Un punct forte reprezintă exersarea şi utiliizarea corectă a normelor şi regulilor gramaticale ale limbii germane. Competenţele achiziţionate corespund nivelului B1-B2, conform Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi al Consiliului Europei.
Cursul „Gramatică şi compoziţie” este complementar cursului practic de limbă germană (IV), ce este audiat în paralel de studenţii de al anul II. Studentul trebuie să dea dovadă de o pregătire iniţială la limba germană (nivel A2-B1), să demonstreze capacităţi de analiză şi sinteză, de gândire creativă, de cunoaştere a regulilor gramaticale fundamentale.
- Teacher: Lina Cabac
Filosofia Probleme filosofice ale domeniului, este un curs universitar interdisciplinar format în baza unui modul (Filozofia 30P/15S ore, Probleme filosofice ale domeniului 15P/15S ore). Cursul este destinat studenţilor de la specialitatea Administraţia publică; ce are ca scop formarea unei viziuni integre a evoluţiei gândirii filosofice şi filosofico-politice pe parcursul istoriei omenirii.
- Teacher: Olga Jacota
Limba germană pentru îngineri nivel A2-B1
Cursul practic de limbă engleză Limba B (III) nivel intermediar – B1 (Nivelul- prag Threshold) are ca scop familiarizarea studentului cu elementele lingvistice pentru a folosi un limbaj standard clar pe teme cunoscute, întîlnite uzual, legate de viața de zi cu zi; şi asimilarea ideilor principale din texte pe diverse teme, inclusiv în discuţii tehnice la specialitatea sa. Cursul respectiv face parte din setul de discipline obligatorii şi este o condiţie esenţială în procesul de formare profesională a studenţilor la specialitate.
Cursul dat pune accent pe aptitudinea de a audia, a citi, a vorbi, şi a scrie corect în limba engleză. Conform standardelor internaţionale stipulate în Cadrul European Comun de Referinţă pentru Limbi, vorbitorul de limbă la nivelul B-1 poate să se descurce în majoritatea situaţiilor survenite în timpul unei călătorii într-o regiune unde este vorbită limba, poate să producă un discurs simplu și coerent pe teme familiare și din domeniile sale de interes, poate să relateze un eveniment, o experienţă sau un vis, să descrie o speranţă sau un scop și să expună, pe scurt, argumentele sau explicaţiile unui proiect sau ale unei idei.
Cursul se bazează pe studierea textelor autentice engleze (literare şi publicistice), însoţite de seturi de exerciţii lexicale şi gramaticale pentru dezvoltarea competenţelor lingvistice ce corespund nivelului B1.
- Teacher: Elena Varzari
Curs pentru demonstrarea posibilităților MOODLE
- Teacher: Valeriu Cabac
Dreptul constituţional, se prezintă ca o disciplină fundamentală a dreptului, necesară a fi cunoscută de toţi cei care studiază dreptul, indiferent de domeniul în care se specializează, precum şi de cei care se specializează în domeniul organizării şi funcţionării autorităţilor publice din diferite instituţii ale statului şi a autorităţilor publice locale.
Această disciplină juridică are ca scop aducerea la cunoştinţă studenţilor, ramura principală a sistemului dreptului, nucleul căreia este Constituţia, legea cu forţa juridică superioară celorlalte legi, care reglementează în mod sistematic atât principiile structurii social-economice, cât şi cele ale organizării statului bazat pe aceasta, garantează material asigurarea drepturilor fundamentale cetăţeneşti.
Ştiinţa Dreptului constituţional invită la formarea, încă de la începutul studiilor universitare, a unei atitudini ştiinţifice cu privire la instituţiile politice şi juridice, ce va contribui la formarea de jurişti în spiritul celor mai democratice concepţii privind rolul, funcţiile şi mecanismele guvernării, ca şi cerinţa impunerii primatului legii.
Dreptul constituţional este o disciplină fundamentală care împreună cu celelalte discipline, formează bazele pregătirii teoretice a viitorului jurist şi a funcţionarului public din domeniul administraţiei de stat şi, nu în ultimul rând cultivă cultura juridică şi politică a cetăţenilor.
- Ion Ciobanu, Mihaela Kruglițki: ion ciobanu
Курсу належить особлива роль у підготовці філолога, оскільки під час його вивчення значно розширюється знання про різні форми існування мови – діалектну і літературну. Передбачає ознайомлення студентів з основними поняттями діалектології, її предметом, завданням, значенням, описом структурних рівнів мови, членуванням української мовної території на діалектні групи і говори, методами збирання і дослідження діалектних матеріалів.
- Teacher: Taтьяна Бедонька-Кугал
Cursul de Didactică a Limbii Germane se adresează studenţilor care au acumulat cunoştinţe atît teoretice cît şi practice de limba germană, de psihologie şi de pedagogie, întroducere în lingvistică, în filologie germană şi în civilizaţia ţărilor germanofone. Pe parcursul orelor, se va avea în vedere, pe de o parte, formarea tinerilor şpecialişti şi pe de altă parte, va fi precizat un ansamblu de strategii, de tehnici, de metode şi procedee folosite de profesor pentru a falicita asimilarea limbii germane de către elevi.
- Teacher: Tatiana Kononova
- Teacher: Lina Cabac
Cursul de limbă germană pentru specialitățile tehnice este un curs introductiv, in care studenții asimilează regulile elementare de citire, pronunțare și formulare a enunțurilor în limba germană. Participanții la curs vor însuși un vocabular minim cu tematică generală (biografie, studii, familie, hobby, activități cotidiene, etc), dar și vor fi inițiați în vocabularul tehnic al limbii germane.
- Teacher: Lina Cabac
- Teacher: Virgiliu Birladeanu
- Teacher: Cojocaru Ludmila
- Teacher: Cojocaru Ludmila
Cursul propune o divizare modulară a subiectului şi oferă o viziune integrată asupra semnificaţiei şi rolul politicilor sociale, ca răspuns la problemele sociale legate de bunăstarea indivizilor, grupurilor şi societăţii în ansamblu şi detalierea acesteia în elemente ca direcţii structurale distincte: protecţia socială a familiei, politica socială în sfera muncii, măsuri sociale în domeniul migraţiei etc.
Curs initial
- Teacher: Lina Cabac
Cursul “Didactica specialităţii B (limba engleză)” face parte din ciclul disciplinilor de specialitate obligatorii pentru formarea profesională a studenţilor – viitori profesori de limbă engleză. Cursul crează o solidă bază teoretică şi practică la viitorii profesori de limbă engleză. Cursul dat familiarizează studenţii cu metode, procedee şi strategii ce vor fi utilizate în procesul predării limbii engleze atît în şcoala primară şi medie.
- Teacher: Elena Varzari
Dreptul comerţului internaţional este înscrisă în planul de învățământ în cadrul unităților de curs obligatorii. Imporatnța studierii acestei unități de curs este determinată și de faptul că tendințele actuale în domeniul economic o reprezintă internaționalizarea și globalizarea afacerilor. Amplificarea şi diversificarea raporturilor comerciale şi de cooperare tehnico-științifice economică internaţionale în epoca modernă, au generat modificări profunde la nivelul dreptului comerţului internaţional. Toate marile domenii ale dreptului comerţului internaţional au cunoscut un proces novator, materializat atât prin adaptarea instituţiilor sale tradiţionale la exigenţele realităților comerciale moderne, cât şi prin apariţia şi extinderea unor instrumente juridice noi, compatibile cu necesitățile şi interesele participanţilor la relaţiile comerciale actuale.
Dreptul comerțului internațional este o materie interdisciplinară complexă ce cuprinde norme aparţinând diferitor ramuri de drept, în special: dreptul civil, dreptul comercial, drept procesual civil, dreptul internaţional privat etc., care constituie dreptul comun în materie, aplicabil ori de câte ori nu există reglementări specifice în acest domeniu.
Scopul unității de curs Dreptul comerțului internațional este furnizarea către studenți a cunoștințelor de bază în domeniul izvoarelor dreptului comerțului internațional, subiectele dreptului comerțului internațional, în privința contractelor comerciale internaționale, în special legea aplicabilă contractului, încheierea contractelor, conținutul contractelor, efectele contractelor, răspunderea pentru neexecutarea contractelor, în privința contractului de vânzare internațională de mărfuri, contractului internațional de asigurare, contractului internațional de transport, contractelor de intermediere, contractelor moderne și complexe, arbitrajului comercial internațional.
- Teacher: Valentin Cazacu
Scopul unităţii de curs este de a trata instituţiile dreptului civil prin înţelegerea principalelor contracte civile.
Importanța studierii acestei unități de curs este relevată de evoluția societății contemporane care a condus la expansiunea fenomenului contractual, manifestat prin diversificarea și specializarea contractelor care devin tot mai eterogene, fiind tot mai dificilă identificarea normelor juridice aplicabile acestora.
Reglementarea specială pe care legiuitorul a instituit-o prin Titlul III „Categoriile de obligații” din Cartea a III-a „Obligațiile” din Codul Civil, cuprinde contractele tradiționale, care reflectă operațiunile economice cele mai frecvente întâlnite. În același timp însă nu trebuie neglijată apariția și frecvența contractelor nenumite, nereglementate de legislația civilă, dar valabil încheiate în baza principiului libertății contractuale. Prin urmare cel chemat să interpreteze și să califice un contract va trebuie să aplice dispozițiile generale privind contractul, iar dacă acestea sunt insuficiente va fi necesar să aplice dispozițiile speciale privind categoriile de contracte, respectiv este obligatorie cunoașterea diferitelor contracte civile astfel cum sunt reglementate de Codul Civil și de legile speciale.
În cadrul unităţii de curs Drept Civil. Contracte studenţii sunt familiarizaţi cu conceptul și semnificația juridică a diferitor categorii de contracte civile, corelația dintre regimul juridic special al contractelor civile și teoria generală a obligațiilor civile, contractele civile ce au ca obiect transmiterea dreptului de proprietate, folosința și conservarea bunurilor, prestarea de servicii, implementarea ideii de libertate contractuală, cu analiza normelor legale derogatorii, particularitățile răspunderii civile contractuale, analiza jurisprudenței existente în domeniu.
- Teacher: Valentin Cazacu
Curs de limbă germană pentru ingineri, nivel B2-C1.
- Teacher: Lina Cabac
Curs de limbă germană pentru specialităţile filologice (Limba A). Nivelul de instruire B1-B2.
- Teacher: Lina Cabac
- Teacher: Lina Cabac
Cursul "Teoria şi practica traducerii" face parte din ciclul de discipline de specialitate ale formării viitorilor pedagogi, profesori de limbă germană în şcoală. Necesitatea audierii acestui curs rezidă din realităţile timpului, când profesorul, pe lângă traducerile pe care le face împreună cu elevii sau pentru aceştia în cadrul orelor de curs, este deseori rugat să facă şi traducerea altor tipuri de texte. În cadrul cursului studenţilor li se oferă o privire generală asupra activităţii de traducere, organizării procesului de traducere şi a metodelor de traducere.
- Teacher: Lina Cabac
Cursul Bazele statului şi dreptului prezentat la Facultatea Ştiinţe Reale şi Facultatea de Ştiinţe ale Naturii şi Agroecologie a Universităţii de Stat „A.Russo” din Bălţi a căpătat interes didactico-ştiinţific de proporţii, devenind ramură de profil în pregătirea studiului academic al studenţilor.
Disciplina propusă constituie punctul de reper în studierea statului şi dreptului. Aceasta reflectă noţiunile de bază ale ştiinţei juridice precum: stat, regim constituţional, autorităţi statale, drept, izvor de drept, normă juridică, raport juridic, interpretarea şi aplicarea dreptului, elaborarea şi sistematizarea dreptului etc., însă se axează prioritar pe conceptul de stat (spre deosebire de Teoria generală a dreptului care se axează prioritar pe conceptul de drept) şi mecanismelor funcţionării ale orânduirii statale. Bazele statului şi dreptului se află la confluenţa mai multor ştinţe precum drept constituţional, drept administrativ, teoria generală a dreptului, istoria doctrinelor politice şi juridice, politologia etc.
De asemenea, putem menţiona că disciplina în cauză deţine un caracter introductiv şi are menirea de a familiariza studenţii cu principiile de bază ale funcţionării statului (instituţiilor de stat, societăţii civile) şi dreptului.
Totodată, în cercetarea domeniului dat, se impune abordarea practicii şi bunelor manere europene (activitatea CEDO) în vederea stabilirii lacunelor şi discrepanţelor existente în legislaţia naţională şi racordării acestora la standarde internaţionale.
Conceput ca un ansamblu de cunoştinţe, deprinderi şi competenţe empirice, cursul bazele statului şi dreptului trebuie să asigure pregătirea temeinică pentru orice specialist în domeniul dreptului, precum şi pentru cei care se vor lansa în activităţi politice, sociale, economice a statului Republica Moldova.
Astfel, disciplina în cauză promovează studirea a asemenea valori precum: stat de drept, regim democratic, suveranitatea, societate civilă, drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor, nediscriminarea etc.
- Ion Ciobanu: ion ciobanu
Ştiinţa politică reprezintă o disciplină analitică şi teoretico-practică ce propune drept scop familiarizarea studenţilor cu problematica obiectului şi nivelurilor obţinute în domeniu, iniţierea în metodele şi procedeele de analiză politică, de formare a unei culturi politice şi profesionale adecvate viitorilor specialişti. Disciplina acordă o atenţie deosebită interacţiunii politicului cu alte sfere de activitate ale oamenilor la nivel normativ, instituţional şi procesual.
Programare orientată pe obiecte
Cursul de Structuri algebrice este un curs obţional şi este dedicat studenţilot specialităţiii Matematică şi Informatică. Acest curs are drept obiectiv general familiarizarea studenţilor cu direcţiilor noi de cerecetare ale algebrei contemporne.
- Teacher: Tatiana ROTARI
- Teacher: Radu Dumbrăveanu
- Teacher: Natalia Gasitoi

- Teacher: Cazlauscas Veceslav
Testul include itemi la tema SISTEME DE OPERARE (2): Interfeţe grafice, Ferestre de aplicaţie, Gestionarea datelor.
- Teacher: Valerii Galiti
Unitatea de curs Analiză matematică II este cea de a doua parte a cursului de Analiză matematică, în care veți continua studiul funcțiilor reale de o variabilă reală. Vom discuta probleme legate de calculul integral al funcțiilor de o variabilă reală, integrale improprii și serii și vom descoperi o multitudine de probleme din viața reală care pot fi rezolvate aplicând aparatul analizei matematice.
- Teacher: Ecaterina Rusnac
Scopul acestei uunități de curs este de a realiza o introducere în teoria analizei complexe, care îmbină metodele analitice și geometrice clasice precum și metode noi specifice. Trecerea la analiza complexă ne dă posibilitatea de a studia în profunzime funcțiile elementare și de a stabili legături interesante între ele.
- Teacher: Natalia Gasitoi
- Teacher: Ion Burcovschi
Disciplina “Informatica generală” reprezintă o introducere într-un domeniu relativ nou al ştiinţei numită “informatica” şi în lumea tehnicii de calcul. Scopul principal al cursului prezentat este familiarizarea studenţilor cu noţiunile de bază utilizate în informatică, cu parametrii, construcţia şi principiul de lucru ale dispozitivelor calculatoarelor personale, cu structura lor şi obţinerea deprinderilor de lucru cu calculatoarele personale tip IBM.
- Teacher: Natalia Cojocari
- Teacher: Ticau Vitalie
O continuare a disciplinei "Bazele programării" cu studiul aprofundat al rezolvării problemelor prin programarea structurilor dinamice de date.
- Teacher: Ticau Vitalie
În acest curs vor fi studiate cele mai importante evenimete în dezvoltarea matematicii începînd cu Antichitatea și pînă în prezent. În perioada Antică vor fi evidențiade particularitățile matematicii în diverse țări și vor fi școlile filozofico-matematice ale acestora. Pe parcurs vor fi evidențiate diverse perioade de dezvoltare ale diverselor ramuri ale matematicii cu diverse aspecte ale acestora în matematica contemporană. Spre finalul cursului va fi studiat specificul matematicii în Republica Moldova.
Pe parcursul semestrului va fi efectuată chestionarea orală și vor fi susținute două probe de evaluare.
La fel în cadrul cursului vor fi srise referate (fiecare student va prezenta cel puțin cîte un referat).
Examenul final va fi promovat sub formă de test.
- Teacher: Tatiana ROTARI
Disciplina “Programarea aplicaţiilor Visual C#” reprezintă un curs normativ de specializare conceput pentru dezvoltarea gândirii logice a studenţilor, de asemenea pentru proiectarea şi realizarea aplicaţiilor de program pe platforma .NET. C# este un limbaj de programare modern, simplu, obiect-orientat.
- Teacher: Ticau Vitalie
Se aplică algoritmii, studiaţi la disciplina "Bazele Programării".
Se codifică, folosind limbajele de programare des întîlinte.
Se aplică în practică.
- Teacher: Diana Moglan
- Teacher: Ticau Vitalie
- Teacher: Ion Burcovschi
- Teacher: Ion Burcovschi
Cursul "Bazele graficii computaţionale" reprezintă un curs opţional destinat pentru aprofundarea cunoştinţelor în prelucrarea informaţiei grafice.
- Teacher: Tatarinţeva Natalia
Cursul „Aplicații generice” are drept scop formarea la studenți a competențelor de utilizare a aplicațiilor generice pentru activitatea de învățare, cercetare dar și cotidiană de rutină a oricărui specialist în informatică.
- Teacher: Nicoleta Bleandura
Dezvoltarea competențelor de programare.
- Teacher: Petic Mircea
- Teacher: Ticau Vitalie
Cursul „Sisteme de Operare si Securitatea calculatoarelor” se predă în semestrul III la toate specialităţile de Informatică. Este o disciplină fundamentală.
- Teacher: Oxana Scutelnic
Se vor studia elemente din calculul diferențial și integral al funcțiilor de una și mai multe variabile reale.
- Teacher: Radu Dumbrăveanu
- Teacher: Natalia Gasitoi
- Teacher: Tatiana ROTARI
Cursul Matematica II (elemente de algebră) reprezintă un curs obligatoriu ce este studiat de studentii specialităților Informatica, Informatică și Limbă engleză, Educație tehnologică și Fizică.
Cursul dat cuprinde elemente de algebră elementară, prscum și elemente de algebră superioară. Aici sunt studiate diverse tehnici de rezolvare a ecuațiilor de ordin superior, elemente de teorie a matricilor și teorie a determinanților.
Un compartiment aparte în acest curs reprezintă teoria sistemelor de ecuații. Aici sunt studiate diverse metode de rezolvare a sistemelor de ecuații liniare și reductibile la ele.
- Teacher: Radu Dumbrăveanu
- Teacher: Tatiana ROTARI
Limbajul de programare Borland C++Builder. Programarea orientată pe obiecte. Biblioteca VCL. Proiecte şi module. Lucrul cu baze de date. Lucrul în reţea. Crearea claselor utilizator.
- Teacher: Eugeniu Cabac
Disciplina „Contabilitate financiară – I” este una fundamentală şi cu rol decisiv în formarea contabilului profesionist, deoarece urmăreşte asigurarea cunoştinţelor teoretice, formarea şi consolidarea deprinderilor practice privind modul de organizare a evidenţei contabile la întreprindere în corespundere cu normele în vigoare, evaluarea corectă a elementelor patrimoniale din bilanţ, întocmirea, verificarea şi controlul documentelor justificative specifice operaţiunilor studiate, contabilizarea tranzacţiilor aferente integrităţii patrimoniului, modificării conţinutului şi structurii acestuia în cadrul entităţilor economice.
Cursul „Contabilitate financiară - I” studiază partea întîi a contabilităţii financiare şi, cu certitudine, este urmat de cursul „Contabilitate financiară – II”. Studierea acestor cursuri, de către studenţii specialităţii 361.1 „Contabilitate”, asigură suportul teoretic pentru studierea altor discipline din domeniul contabilităţii precum: Contabilitatea de gestiune, Contabilitatea în comerţ, Contabilitatea întreprinderilor micului business etc.
- Teacher: Nelli Amarfii-Railean
- Teacher: Radu Dumbrăveanu
- Teacher: Igor Cojocaru
- Teacher: Romeo Țurcan
- You are a relatively young member of the teaching staff. The head of the Department asked you to teach a new discipline. You are intending to elaborate a course of a high quality, applying student-oriented didactic strategies, using informational and communication technologies. The course you have joined “Design of the Student-oriented Learning Process” will develop the competencies necessary for designing such a course.
- You are an experienced member of the teaching staff. You want to re-design the courses you already teach, and to propose a new optional course, in which you are intending to use student-centered didactic strategies, and to plan these strategies in an informative environment. The course you have joined “Design of the Student-oriented Learning Process” will allow you to continue your professional didactic development, and to form the competencies necessary for designing such a course.
- Sunteţi un cadru didactic universitar relativ tânăr. Şeful de catedră v-a propus pentru prima dată să predaţi o disciplină nouă. Doriţi să planificaţi un curs de calitate, să aplicaţi strategii didactice centrate pe student şi să utilizaţi în activitatea didactică tehnologiile informaţionale şi de comunicaţie. Cursul la care v-aţi înscris „Design-ul procesului de învăţare bazat pe abordarea centrată pe student”, va permite de a dezvolta competenţele necesare pentru proiectarea unui asemenea curs.
- Sunteţi un cadru didactic universitar experimentat. Doriţi să refaceţi cursurile predate, eventual să propuneţi un curs opţional nou în care intenţionaţi să proiectaţi strategii didactice centrate pe student şi să realizaţi aceste strategii în medii informatizate. Cursul la care v-aţi înscris „Design-ul procesului de învăţare bazat pe abordarea centrată pe student”, va permite să completaţi formarea Dvs. didactică şi să dezvoltaţi competenţele necesare pentru proiectarea unui asemenea curs
Astronomia este o disciplină foarte interesantă și foarte vastă. Cursul dat ne va permite să ne familiarizăm cu elementele și noțiunile principale ale astronomiei. La fel vom putea afla care este legătura astronomiei cu alte disciplini și multe alte informații despre Universul nostru.
- Teacher: Marina Cusniriuc
Acest curs este destinat pentru evevii clasei a X-a.
- Teacher: Victoria Catana
Acest curs este destinat elevilor din clasa a VIII-a la Unitatea Baze de date în Excel, care cuprinde următoarele teme:
- Elementele unei baze de date;
- Gestionarea listelor;
- Sortarea înregistrărilor;
- Selectarea înregistrărilor;
Sper ca acest curs să fie accesibil elevilor din clasa a VIII- a la înțelegerea materialului din Unitatea Baze de date în Excel.

- Teacher: Cazlauscas Veceslav
Curs introductiv de chimie organică
This is a scorm package.
- Teacher: Alexandr Parahonco
Cursul conține materiale didactice la Informatică pentru clasa a IX la temele Instrucțiuni altermative și repetitive
- Teacher: Tatiana Cioruța
Cursul de Fonetică a limbii române contemporane este unul de bază la Facultatea de Litere. Acesta le va permite studenților să asimileze ale cursuri universitare de bază ca: Morfologia, Dialectologia, Istoria limbii române, Ortografia, precum și să aplice noțiunile de fonetică la analiza operelor literare, în special cele lirice.
- Teacher: Grigore Cantemir
Cursul Didactica LE întroduce studenţii în teoria şi practica predării limbii engleze.
Ei fac cunoştinţă cu ce trebuie un profesor să cunoască, ce trebuie un elev să înveţe. Deasemenea ei vor face cunoştinţă cu deprinderile pe care elevii au nevoie.
- Teacher: Dina Puiu
Cursul de literatură americană este destinat studenților ciclului I Licență.
Cursul de literatură americană este o disciplină indispensabilă în procesul de formare a unui specialist multilateral dezvoltat, are drept scop principal promovarea valorilor literare ale SUA. Bogăţia literaturii americane, unică în felul lor, este propusă pentru o minuţioasă studiere şi cunoaştere.
Activităţile acestui curs de receptare şi analiză literară au drept finalitate formarea deprinderilor critice, înţelegerea perioadelor istorice prin reflectarea lor în operele literare engleze şi americane şi nu în ultimul rînd, conştientizarea rolului acestui literaturi și locul ei în literatura universală.
- Teacher: Lidia Alexanchin
Cursul de ortografie şi punctuaţie este destinat studenţilor facultăţii de Filologie, anul I de studii. La elaborarea programei s-a ţinut cont de deprinderile, competenţele lingvistice acumulate deja la cursul liceal de limbă şi literatură română. Accentul cade pe evidenţierea complexităţii raporturilor dintre limbă, normă şi uz. Printre obiectivele acestui curs se înscrie şi acela de a asigura însuşirea conştientă a fenomenelor gramaticale şi a structurii morfologice a limbii române prin sisteme de exerciţii atît sub îndrumarea profesorului, cît şi în mod individual.
- Teacher: Liuba Razmerita
- Teacher: Aliona Produ
Cursul este destinat pentru clasele primare disciplina Stintele ale naturii.
- Teacher: Aurel Lescic
Cursul „Inițiere în cariera pedagogică” urmăreşte formarea la studenţi a unor competenţe specifice, necesare proiectării, realizării învăţării autoreglate şi stimulării interesului pentru profesia pedagogică. Cursul „Inițiere în cariera pedagogică” va contribui la pregătirea motivaţională a studenţilor pentru a studia activitatea profesional-pedagogică.
Prin conţinutul său şi competenţele dezvoltate la studenţi, disciplina „Inițiere în cariera pedagogică” facilitează adaptarea eficientă a studenţilor în mediul academic şi contrubue la orientarea iniţială şi continuă în planificarea carierei pedagogice.
- Teacher: Eugenia Foca
Cursul Pedagogie. Practica de iniţiere.
Cursul nominalizat „Pedagogie. Practica de iniţiere” tratează evoluţia şi dezvoltarea fundamentelor, bazelor pedagogiei ca ştiinţă, a teoriei şi artei educaţiei. Totodată conţinutul cursului precizează specificul, funcţiile şi rolul pedagogiei în pregătirea cadrelor didactice pentru activitatea instructiv – educativă, evidenţiind principalele aspecte ale profesiei de pedagog.
Practica de iniţiere oferă studenţilor posibilitatea de a analiza organizarea procesului educaţional în baza observărilor şi microinvestigaţiilor.
- Teacher: Eugenia Foca
- Teacher: Mariana Chirița
irina
- Teacher: Irina Motovilnic
Данный курс является основополагающем в освоении студентами понятия
«педагог» - наставник и воспитатель, а именно, говоря о его педагогическом мастерстве. Он даёт им целостное представление о личности педагога – о его педагогическом мастерстве.
Этот курс знакомит студентов с содержанием, составными элементами и условиями формирования педагогического мастерства.
- Teacher: Ludmila Pelevaniuc
Limbajul de programare C
- Teacher: Vica Tropotel
- Teacher: Vica Tropotel
This course will help you speak about computers in English.
- Teacher: Liudmila Raciula
fbhjhj,k.lș
- Teacher: Liudmila Raciula
- Teacher: Ilie Nasu
- Teacher: Valeriu Capcelea
- Teacher: Cristina Fusa
- Teacher: Angela Bejan
Pedagoie general: generalitati,didactica, teoria educatiei, seminare.
- Teacher: Ilie Nasu
Studenții înscriși la curs vor achiziționa vocabular activ necesar pentru înțelegerea unui text în limba engleză, vor dezvolta competențe de vorbire orală.
- Teacher: Ana Muntean
Disciplina nominalizată Pedagogia familiei şi educaţia pentru democraţie (se predă în anul întîi la specialităţile Pedagogia învăţămîntului primar şi limba engleză şi pedagogia învăţămîntului primar şi educaţie preşcolară). Este o disciplină fundamentală întemeiată din nevoia de a orienta studenţii ca viitori părinţi asupra obligaţiunilor pedagogice, venind ca o completare a pedagogiei şcolare, preşcolare şi sociale, cu preocuparea de a aşeza pe baze ştiinţifice creşterea copilului în familie, a relaţiilor parteneriale şcoală-familie, copii-părinţi şi pregătirea tinerilor pentru viaţa de familie. Este orientată spre formarea viitorului specialist în vederea lucrului cu părinţii.
- Teacher: Tatiana Gînju
They say literature is as old as human language, and as new as tomorrow’s sunrise. It is very difficult to establish the status of literature in a person’s life as each person, as a unique individuality, will perceive it differently. Yet, literature is sometimes seen as a mimnetic representaiton of the surrounding reality, or as a daring instrument of questioning the existing principles of a certain period in history. Some say literature soothes, others see it as a moralizing power instructing what to do and how to act. Nonetheless, the main function of literature is to communicate something. Something which will make the reader think and react in a particular way. It is supposed to question but not to give answers as the reader is to find the answers by themselves.
Each country has its own literature, which tries to reveal or capture instances of its culture and mentality existing in a specific historic context. As things do not stay the same, they are in a perpetual change so is literature. It is in constant change looking for new ways of expression and dealing with new concepts of a particular period.
English literature has its own history. It has developed throughout the century to become one of the major influences in Europe. Due to the past imperialistic history of the country, English literature has spread worldwide, whereas, its representatives come from different parts of the world. It comprises a variety of ideas and thoughts carefully collected in the course of history, which were innovative at the time and which still impress the reader.
- Teacher: Viorica Condrat
legislatia in domeniul auditului. Planificarea, exercitarea auditurlui rapoartelor financiare.
- Teacher: Nelli Amarfii-Railean
- Teacher: Viorica Prisacari
Finante publice in RM
- Teacher: Ianina Cazac
Acest curs este destinat pentru evevii clasei a X-a.
- Teacher: Ala Balan
- Teacher: Irina Russu
- Teacher: Viorica Prisacari
- Teacher: Alina Fintina
- Teacher: Viorica Prisacari
- Teacher: Test Teacher
тест
- Teacher: Olga Simeniuc
Curs suplimentar la informatică, clasa a X, la tema "Algebra Booleană şi structura funcţională a calculatorului"
- Teacher: Ludmila Suleac
Acest curs cuprinde material teoretic si practic destinat tuturor elevilor clasei a VIII la capitolul Algoritmi și executanți
- Teacher: Ira Crmincianu
Un sistem de operare, prescurtat SO reprezintă un produs de tip software care este parte componentă a unui sistem, echipament sau aparat computerizat, și care se ocupă de gestionarea și coordonarea activităților acestuia. Sistemul computerizat poate fi un computer, o stație de lucru, un server, un PC, un notebook, un netbook, un smartphone, un aparat de navigație rutieră, un e-book reader sau și un alt sistem cu "inteligență" proprie. Sistemul de operare joacă și rolul de gazdă pentru aplicațiile care rulează pe echipamentul respectiv.
- Teacher: Cristina Ababii
Un calculator, numit și sistem de calcul, computer sau ordinator, este o mașină de prelucrat date și informații conform unei liste de instrucțiuni numităprogram. În zilele noastre calculatoarele se construiesc în mare majoritate din componente electronice și de aceea cuvântul „calculator” înseamnă de obicei un calculator electronic.
- Teacher: Natalia Grăjdianu
- Teacher: Mihail Florean
Cursul este destinat elevilor care doresc sa obtina o initiere in Microsoft Excel 2007.
- Teacher: Valentin Cislaș
Microsoft Word
1)Lucrul in Word si familiarizarea cu programul.
2)Utilizarea principalelor instrumentelor de formatare.
3)Formatarea paginiii.
4)Inserarea obiectelor si imaginilor.
5)Inserarea formulelor
- Teacher: Aliona Onichevici
Cursul contine un test la tema: "Formule si functii in Excel"
- Teacher: Valentin Cislaș
Observațiile asupra naturii conduc la concluzia că există un grup de fenomene fizice, care nu mai pot fi explicate cu ajutorul legilor mecanicii clasice, studiate în capitolele precedente. De exemplu, trecerea substanței dintr-o stare de agragare în alta, schimbul de căldură dintre corpurile aflate la diferite stari de incalzire, efectuarea unui lucru mecanic pe seama caldurii comunicate și, invers, modificarea proprietăților fizice ale substanței la variația temperaturii ei și multe altele. Toate fenomenele enumerate au un indiciu comun - depind de starea de încălzire a substanței, adică de temperatură și sunt numite fenomene termice.
- Teacher: Lucia Găleanu
Matematica se bucură de o poziție specială în raport cu celelalte științe pentru că legile ei sunt absolut certe și indiscutabile.
Acest curs este destinat elevilor şcolilor profesionale și din licee.
- Teacher: Ana Turtureanu
Cursul este dedicat elevilor claselor a IX - a.
- Teacher: Serghei Urban
Cei care doresc să se iniţieze în “tainele” realizării siturilor dinamice pot găsi un sprijin real în această serie de articole dedicată limbajului PHP.
- Teacher: Mihail Florean
- Teacher: Lucia Găleanu
- Teacher: Alina Fiodorova
- Teacher: Alina Fiodorova
„ Geometria este o imensă grădină şi fiecare, intrînd în ea, îşi poate alege un buchet după placul său” (David Hilbert).
- Teacher: Ludmila Suleac
Imitarea unor procese, obiecte sau fenomene este caracteristica societatii umane pe tot parcursul istoriei sale. Primele desene, realizate de oamenii epocii de piatra pe peretii pesterilor, erau in acelasi timp si primele incercari de a reproduce obiectele si fenomenele reale prin imagini.
- Teacher: Lucia Găleanu
Cursul dat are drept scop familiarizarea elevilor/studentilor cu principalele instrumente si metode de programare in limbajele C si C++ (supliment teoretic la disciplina "Programare").
- Teacher: Buga Cristina
Informatica este un domeniu al ştiinţei ce are drept scop cercetarea şi satisfacerea necesităţilor informaţionale ale societăţii umane. Informatica participă la formarea şi dezvoltarea generală a personalităţii, accentul instruirii fiind pus pe dezvoltarea gîndirii logice şi algoritmice. O parte integrantă a acestei discipline este studierea principalelor structuri de control care se folosesc în programarea structurată.
- Teacher: Alina Bacalim
- Teacher: Alina Bacalim
Курс содержит тест для 8-го класса по теме "Диаграммы и графики в Excel"
- Teacher: Natalia Cucerova
Общая информатика для первого курса Современного Гуманитарного Университета
- Teacher: Natalia Cucerova
- Объект и предмет информатики. Понятие информации. Измерение информации.
- Понятие алгоритма. Формализация алгоритма.
- Характеристика основных блоков компьютера. Классификация ЭВМ.
- Основные виды обработки данных.
- Основные понятия алгебры логики. Формы представления числовой информации.
- Основные понятия теории кодирования. Основные виды обработки данных.
- Системное программное обеспечение. Типы и структуры данных.
- Классификация сетей. Организация взаимодействия устройств в сети. Структура сети Интернет.
- Teacher: Natalia Cucerova
Данный курс предназначен для учеников 10 класса.
- Teacher: Olga Duda
Предлагаемый курс является введением в программирование на языке Pascal.
- Учитель: Inna Guțuleac
Проект "Компьютер по дешевой цене". Проект предполагает привлечение студентов к созданию презентации на соответствующую тему. Студенты разбиваются на группы или единолично, и создают презентации, как можно собрать недорогой компьютер для разных целей, например: для игр, для дома, для офиса, для учебного заведения.
- Teacher: Natalia Cucerova
- Teacher: Roman Zaharov
Данный тест предназначен для учеников 8 класса, по темам:
1. Циклические алгоритмы. Цикл со счетчиком
2. Циклические алгоритмы. Цикл с условием
Алгоритмы с разветвлениями
Алгоритмы работы компьютера
- Teacher: Olga Duda
Данный курс предназначен для учащихся 12 класса
- Teacher: Irina Zagorcea
ДАННЫЙ КУРС НАПРАВЛЕН НА ИЗУЧЕНИЕ ПОНЯТИЯ ЦЕЛОГО ЧИСЛА И ВЫПОЛНЕНИЯ ДЕЙСТВИЙ С ЦЕЛЫМИ ЧИСЛАМИ.
- Teacher: Marina Andrusik
Pe aceasta platforma
- Teacher: Alexandr Nastas
Material didactic pentru clasa V-IX
- Teacher: Stela Cebotari
В данном курсе Вы найдёте основные методы решения геометрических задач школьной программы. Ясное и простое объяснение различных решений и методов поможет Вам с легкостью понять и, в дальнейшем, самостоятельно решать задачи по геометрии. Курс сопровождён множеством решённых примеров, с красиво выполненными рисунками к задачам. Также есть возможность проверить свои знания.
- Преподаватель: Alexandr Goriuc
Curs pentru elevi şi studenţi
- Teacher: Marina Bînzari
- Teacher: Ivan Covali
- Teacher: Ana Uzun
Obiectul : informatica
Curs: Structura calculatorului
Clasa: 10
- Teacher: Elena Cojocaru
Este un curs de informatica, care se preda in clasa X.
- Teacher: Oxana Gradinari
Omite cursuri