Cursul Abordarea prin competențe a problemelor limbii are drept scop familiarizarea studenților cu cele mai actuale tipuri de abordare didactică a limbii engleze din perspectiva unor teorii metodice recente. Cursul este bazat pe contrastivitate în limbă şi didactică, oferind posibilităţi de specializare post-universitară în domenii de interferenţă, sinteză şi interdisciplinaritate mai puţin abordate în învăţământul din Republica Moldova. Tematica pe care și-o propune să o abordeze acest curs şi-a dovedit pe deplin utilitatea teoretică şi aplicativă, atât în contextul procesului de predare-învățare mondial cât şi în cel al procesului de predare-învățare în Republica Moldova. În felul acesta, cursul își susține rolul impunător în formarea competenţelor specifice ale programului de formare profesională.
Competenţe prealabile:
Pentru a se înscrie la acest curs, este necesar ca studenții să dețină competențele dezvoltate în cadrul cursului Didactica limbii engleze, Ciclul I.
Competenţe dezvoltate în cadrul cursului:
Competențe profesionale:
CP 1.3. Aplicarea conceptelor, principiilor, teoriilor din domeniile științelor filologice și ale educației în funcție de exigențele curriculumului gimnazial și liceal;
CP 1.4. Utilizarea adecvată și argumentarea folosirii conceptelor, principiilor, teoriilor din domeniile științelor filologice și ale educației în proiectarea zilnică, semestrială și anuală;
CP 2.5. Proiectarea și realizarea unor activități cu caracter didactic, utilizând principii și metode consacrate de identificare și analiză a fenomenelor lingvistice;
CP 4.1. Utilizarea aparatului conceptual al disciplinelor filologice în varii contexte educaționale la toate treptele învățământului preuniversitar;
CP 5.1. Identificarea metodelor adecvate de evaluare a rezultatelor activităților de predare-învățare-evaluare și de prognozare a evoluțiilor domeniului de specializare.
Competențe transversale:
CT1. Prestarea de activități de predare-învățare și evaluare în domeniul de specializare.
CT2. Realizarea unor activități didactice și educaționale concepute și realizate în echipă.
CT3. Punerea în valoare a respectului pentru identitate și limbă.
Finalităţile cursului:
La finele cursului studenții vor fi capabili:
– să aplice conceptele, principiile, teoriile din domeniile științelor filologice și ale educației în funcție de exigențele curriculumului gimnazial și liceal;
– să folosească adecvat conceptele, principiile, teoriile din domeniile științelor filologice și ale educației în proiectarea zilnică, semestrială și anuală;
– să proiecteze și să realizeze unele activități cu caracter didactic, utilizând principii și metode consacrate de identificare și analiză a fenomenelor lingvistice;
– să utilizeze aparatul conceptual al disciplinelor filologice în varii contexte instructiv-educative la toate treptele învățământului preuniversitar;
– să identifice metode adecvate de evaluare a rezultatelor activităților de predare-învățare-evaluare și de prognozare a evoluțiilor domeniului de specializare.
- Profesor: Victoria Mascaliuc