Competențele specifice:

1.      Descrie şi interpretează cauzal practicile contemporane de management și planificare strategică a activității didactice și artistice din instituțiile de educație și învățământ extrașcolar/ organizațiile din sectorul cultural.

2.      Planifică eficient activitatea unei subdiviziuni/ instituții de învățământ artistic, dând dovadă de cunoașterea politicilor din sectorul educaționale și cultural-artistic.

3.      Elaborează proiecte cultural-artistice pentru copii/ tineri/ adulți din comunitate, punând în evidentă potențialul culturii naționale și universale în dezvoltarea și consolidarea identității și îmbunătățirea coeziunii sociale.

CHESTIONAR

la cursul de Management cultural-artistic,

studii de masterat, specialitatea Didactica disciplinelor artistice, anul 2

 

1.      Raționalizarea culturii: politici, organizații, manageri.

2.      Managerii culturali: profil și funcții.

3.      Dimensiunile managementului și liderismul.

4.      Căile de soluționare a conflictelor. Rezistența la schimbare. Managerul ca lider.

5.      Tipurile de organizații din sectorul cultural: organizații de stat, organizații nonprofit, organizații comerciale.

6.      Organizațiile cultural: resurse, procese, rezultate.

7.      Politici cultural: modele, caracterizare.

8.      Planificarea strategic: terminologie de bază.

9.      Principii de bază în planificarea strategic.

10.  Planul ca document: descriere general.

11.  Tipuri de planuri.

12.  Planuri și proiecte: asemănări și deosebiri.

13.  Structura de bază a unui plan strategic.

14.  Elemente ale identității organizaționale: descriere generală (misiune, viziune, valori).

15.  Organizația culturală și mediul ambiant: Analiza SWOT.

16.  Strategii organizaționale fundamentale: de dezvoltare, de stabilitate, de inovare, de supraviețuire, de privatizare.

17.  Strategii competitive: implicarea publicului (strategii de parteneriat, de coproducție, de lobby, pentru crearea de rețele, de integrare, de focalizare a programelor.

18.  Marketingul în organizațiile cultural: clarificări terminologice.

19.  Etape în dezvoltarea publicului/consumatorului de cultură.

20.  Componenta marketing în planul de dezvoltare strategică.