Competențele specifice:
1. Descrie şi interpretează cauzal practicile contemporane de management și planificare strategică a activității didactice și artistice din instituțiile de educație și învățământ extrașcolar/ organizațiile din sectorul cultural.
2. Planifică eficient activitatea unei subdiviziuni/ instituții de învățământ artistic, dând dovadă de cunoașterea politicilor din sectorul educaționale și cultural-artistic.
3. Elaborează proiecte cultural-artistice pentru copii/ tineri/ adulți din comunitate, punând în evidentă potențialul culturii naționale și universale în dezvoltarea și consolidarea identității și îmbunătățirea coeziunii sociale.
CHESTIONAR
la cursul de Management cultural-artistic,
studii de masterat, specialitatea Didactica disciplinelor artistice, anul 2
1. Raționalizarea culturii: politici, organizații, manageri.
2. Managerii culturali: profil și funcții.
3. Dimensiunile managementului și liderismul.
4. Căile de soluționare a conflictelor. Rezistența la schimbare. Managerul ca lider.
5. Tipurile de organizații din sectorul cultural: organizații de stat, organizații nonprofit, organizații comerciale.
6. Organizațiile cultural: resurse, procese, rezultate.
7. Politici cultural: modele, caracterizare.
8. Planificarea strategic: terminologie de bază.
9. Principii de bază în planificarea strategic.
10. Planul ca document: descriere general.
11. Tipuri de planuri.
12. Planuri și proiecte: asemănări și deosebiri.
13. Structura de bază a unui plan strategic.
14. Elemente ale identității organizaționale: descriere generală (misiune, viziune, valori).
15. Organizația culturală și mediul ambiant: Analiza SWOT.
16. Strategii organizaționale fundamentale: de dezvoltare, de stabilitate, de inovare, de supraviețuire, de privatizare.
17. Strategii competitive: implicarea publicului (strategii de parteneriat, de coproducție, de lobby, pentru crearea de rețele, de integrare, de focalizare a programelor.
18. Marketingul în organizațiile cultural: clarificări terminologice.
19. Etape în dezvoltarea publicului/consumatorului de cultură.
20. Componenta marketing în planul de dezvoltare strategică.
- Учитель: Marina Morari