INFORMAȚII DE IDENTIFICARE A CURSULUI

Facultatea de Științe ale educației, Psihologie și Arte

Catedra de Arte și educație artistică

Domeniului general de studii: 011 Științe ale educației

Domeniul de formare profesională: 0114  Formarea profesorilor

Specialitatea:   0114.12 Muzică   

Nivelul calificării: 6 ISCED

Forma de organizare a  învățământului: Învățământ cu frecvență, frecvență redusă

Disciplina INTERPRETAREA CÂNTECULUI ŞCOLAR I face parte din  Modulul  Interpretarea muzicală I, a studiilor superioare de licenţiat, care contribuie la formarea competenţelor profesionale a viitorului profesorului muzică. Disciplina dată este o componentă indispensabilă a programului de formare a studenţilor şi se înscrie organic în sistemul general de pregătire profesională la specialitatea Muzică. Cursul va veni să valorifice şi să aprofundeze cunoştinţele muzical-pedagogice, metodice, capacităţile de interpretare (vocală, instrumentală, dirijorală); şi deprinderile de analiză muzicologică, metodică a cântecelor şcolare studiate în cadrul disciplinei şi valorificate pe parcurs în cadrul practicii pedagogice.

 

Unitatea de curs Interpretarea cântecului școlar I cu orientare spre specialitatea de bază contribuie la dezvoltarea aptitudinilor de interpretare a cântecelor școlare recomandate de Curriculumul Național la disciplina de Educație muzicală pentru învățământul preuniversitar. Tematica acestei unități de curs corelează cu unitățile de curs ale programului de studiu la specialitatea Muzică, după cum urmează:

F.01.O.002 Modulul: Teoria și istoria muzicii I Concepte din domeniul muzicologiei și istoriei muzicii, deprinderi de solfegiu, principii și modalități de armonizare a textelor muzicale.

F.01.O.003 Modulul: Introducere în didactica specialității I. Inițiere metodologică în domeniul muzical-pedagogic și fundamentele din teoria educației muzicale.

S. 01.O. 004 Modulul  Interpretarea muzicală I, unitatea de curs Interpretarea instrumentală I. Interpretare instrumentală a partiturilor corale și acompaniamentul elementar a unor melodii de cântece școlare