Unitatea de curs „Literatura muzicală pentru copii” face parte din modulul „Repertoriul muzical” și se studiază, conform Planului de învățământ la specialitatea „Muzică”, în anul I de studii, în semestrul 1. Codul și domeniului general de studii: 011 Științe ale educaţiei. Codul și denumirea specialității: 0114.12 Muzică. Forma de învățământ: studii la zi, studii cu frecvență redusă.

Competențe prealabile: 

- Cunoștințe în domeniul teorie elementare a muzicii (elementele de limbaj muzical, formă și gen muzical), istorie a muzicii universale (curente artistice).

- Experiență artistică elementară în arta audiției muzicii, cultura audiției muzicii.

- Analiză auditivă elementară a discursului muzical.

Competențe dezvoltate în cadrul cursului:

CP2 Crearea contextelor educațional-artistice prin emiterea și recepționarea mesajelor educativ și muzical-artistice.

CP6.1 Cunoașterea unui repertoriu muzical de audiție/ interpretare din diverse epoci, stiluri, forme și genuri muzicale.

CP2.2  Analiza fenomenelor muzicologice din perspectiva interdisciplinară și transdisciplinară.

CP1.4 Utilizarea metodologiei de comunicare muzicală și prin muzică.

CP2.5 Analiza formelor și genurilor muzicale din perspectiva socioculturală/ muzicologică/ semiotică/ hermeneutică/ estetică/ artistică.

CT1 Aplicarea principiilor, normelor și valorilor eticii profesionale în cadrul propriei strategii de activitate muzical-pedagogică.

 Finalitățile cursului

 - Deține în memorie compoziții reprezentative din literatura muzicală pentru copii, dând dovadă de cunoașterea creației compozitorilor din perspectiva varietății genurilor, formelor și curentelor artistice.

- Caracterizează valorile creațiilor muzicale  din repertoriului muzical pentru copii, operând cu terminologie specifică domeniului, manifestând atitudine creativă și gust estetic.

- Selectează, generalizează și prezintă în fața publicului informații relevante despre compoziții din literatura muzicală pentru copii, utilizând diverse resurse informaționale și aprecieri artistice și valorice.