Unitatea de curs Didactica specialității I este o disciplină cu orientare spre specialitatea de bază și formează/ dezvoltă competențele muzical-pedagogice în predarea disciplinei Educație muzicală timpurie în treapta de învățământ preșcolar. Tematica acestei unități de curs corelează cu unitățile de curs F.02.O.008. Psihologia, F.02.O.009. Teoria și istoria muzicii II, S.02.O.012. Interpretare muzicală II.

 Competențe prealabile

 -Cunoștințe în domeniul teorie elementare a muzicii (elementele de limbaj muzical, formă și gen muzical), istorie a muzicii universale (curente artistice).

Experiență artistică elementară în arta audiției muzicii, cultura audiției muzicii.

-  Abilități de analiză auditivă elementară a discursului muzical.

 Competențe dezvoltate în cadrul cursului

 CP1. Abordarea conceptuală a procesului educațional în baza cunoașterii şi punerii în aplicare a modelelor, categoriilor şi principiilor educaţiei.

The conceptual approach to the educational process based on knowledge and on applying

patterns, categories and principles of education

CP2. Proiectarea și realizarea cercetărilor în problematica educațională prin identificarea

soluțiilor optime pentru realizarea unei educaţii de calitate în învățământul primar și preșcolar

Planning and carrying out research in educational issues by identifying the best solutions for achieving quality in primary and pre-school education.

CP3. Atribuirea parcursului de dezvoltare a procesului educaţional în învățământul primar și preșcolar prin formularea finalităților educaţionale.

Giving meaning and direction to the educational process in primary school and in preschool institutions by formulating learning outcomes.

CP4. Proiectarea demersului educațional în învățământul primar și preșcolar prin anticiparea elementelor acestuia.

Designing the educational plan in primary and preschool education by anticipating its elements.

CP5. Evaluarea situației educative, a finalităţii acţiunilor didactice și a randamentului academic al copilului/ elevului.

Evaluating the educational situation, the outcomes of the teaching process and the preschool child's academic achievement.

CP6. Organizarea și monitorizarea procesului educațional în învățământul primar și preșcolar prin raportare la contextele socio-umane și identitar-culturale.

 Finalitățile cursului

Integrează activitățile muzicale de audiție/ interpretare/ creație muzicală elementară în context didactic și extradidactic, demonstrând deschidere pentru valorizarea experiențelor artistice tradiționale și a tehnologiilor educațional-artistice moderne.

- Promovează valorile culturii muzicale naționale și universale în diverse contexte educaționale și cultural-artistice, dând dovadă de sensibilitate și atitudine pozitivă pentru frumosul din viață şi din artă.

- Planifică educația muzicală timpurii în conformitate cu exigențele curriculumului național, manifestând interes, creativitate, cultură muzicală și responsabilitate.