REPERTORIUL VOCAL ȘCOLAR

Codul și domeniului general de studii: 011 Științe ale educaţiei. Codul și denumirea specialității: 0114.12 Muzică. Forma de învățământ: studii la zi, studii cu frecvență redusă. Anul de studii și semestrul în care se studiază: anul II, semestrul 3. Statutul: disciplină obligatorie.

Unitatea de curs Repertoriul vocal școlar face parte din Modulul Didactica specialității cu orientare spre specialitatea de bază, potrivit cerințelor Curriculumului Național de Educație muzicală. Tematica acestui modul corelează cu unitățile de curs ale programului de studiu la specialitatea Muzică, după cum urmează:

F.04.O.025 Teoria și istoria muzicii IV. Curente stilistice ale muzicii universale. Creația muzicală a compozitorilor clasici, romantici.

G.04.O.027 Etica și cultura profesională. Modele comportamentale. Educație profesională.

S.04.A.131 Interpretare instrumentală. Cunoașterea posibilităților tehnice, acustice și artistice ale instrumentului muzical în educația muzicală a copiilor.

S.04.A.133 Modulul: Arta vocal-corală. Calitățile vocii cântate. Interpretarea vocală artistică.

S.04.A.134 Modulul: Arta vocală.  Emoția, tracul. Manieră și stil în arta cântului.

 Competențe prealabile

- Cunoștințe în domeniul teorie elementare a muzicii (elementele de limbaj muzical, formă și gen muzicl), istorie a muzicii universale (curente artistice).

-  Experiență artistică elementară în arta audiției muzicii, cultura audiției muzicii.

-  Abilități de analiză auditivă elementară a discursului muzical.

Competențe dezvoltate în cadrul cursului

CP2 – Crearea contextului educațional-artistic prin emiterea și recepționarea  mesajelor educative și muzical-artistice.

CP3 – Sistematizarea teoriilor și conceptelor educațional-artistice tradiționale și moderne.

CP 4 – Proiectarea demersului educațional prin anticiparea elementelor acestuia, ținând cont de finalitățile educației muzical-artistice.

CP6.2 – Explicarea și interpretarea conceptelor, modelelor și principiilor de organizare și monitorizare eficientă a procesului educațional-artistic în învățământul preșcolar, primar și gimnazial.

CP1.4 – Utilizarea metodologiei de comunicare muzicală și prin muzică.

CP5.5 – Aplicarea tehnologiilor educaționale moderne în realizarea activităților muzical-didactice.

CT1 – Aplicarea principiilor, normelor și valorilor eticii profesionale în cadrul propriei strategii de activitate muzical-pedagogică.

 Finalitățile cursului

 - Corelează elementele de limbaj muzical cu tehnica vocală la interpretarea cântecelor școlare/ a exercițiilor vocale/ a jocurilor muzicale, potrivit curriculumului școlar la disciplina educație muzicală.

Interpretează artistic repertoriul de cântece recomandat de curriculum și manualele școlare, valorificând propriul potențial afectiv şi estetic.

Valorifică repertoriului vocal școlar la constituirea fondului muzical cultural al elevilor din ciclul secundar, primar și gimnazial.