REPERTORIUL VOCAL ȘCOLAR
Codul și domeniului general de studii: 011 Științe ale educaţiei. Codul și denumirea specialității: 0114.12 Muzică. Forma de învățământ: studii la zi, studii cu frecvență redusă. Anul de studii și semestrul în care se studiază: anul II, semestrul 3. Statutul: disciplină obligatorie.
Unitatea de curs Repertoriul vocal
școlar face parte din Modulul Didactica
specialității cu orientare spre specialitatea de bază, potrivit cerințelor
Curriculumului Național de Educație muzicală. Tematica acestui modul corelează
cu unitățile de curs ale programului de studiu la specialitatea Muzică, după
cum urmează: F.04.O.025 Teoria și istoria muzicii IV. Curente stilistice ale muzicii
universale. Creația muzicală a compozitorilor clasici, romantici. G.04.O.027 Etica și cultura profesională. Modele comportamentale. Educație
profesională. S.04.A.131 Interpretare instrumentală. Cunoașterea posibilităților tehnice,
acustice și artistice ale instrumentului muzical în educația muzicală a
copiilor. S.04.A.133 Modulul: Arta vocal-corală. Calitățile vocii cântate.
Interpretarea vocală artistică. S.04.A.134 Modulul: Arta vocală.
Emoția, tracul. Manieră și stil în arta cântului. Competențe prealabile - Cunoștințe în domeniul teorie elementare a muzicii
(elementele de limbaj muzical, formă și gen muzicl), istorie a muzicii
universale (curente artistice). - Experiență artistică elementară în arta audiției
muzicii, cultura audiției muzicii. - Abilități de analiză auditivă elementară a discursului
muzical. Competențe dezvoltate în cadrul cursului CP2 – Crearea contextului educațional-artistic prin emiterea și
recepționarea mesajelor educative și
muzical-artistice. CP3 – Sistematizarea teoriilor și conceptelor educațional-artistice
tradiționale și moderne. CP 4 – Proiectarea demersului educațional prin anticiparea elementelor
acestuia, ținând cont de finalitățile educației muzical-artistice. CP6.2 – Explicarea și interpretarea conceptelor, modelelor și
principiilor de organizare și monitorizare eficientă a procesului
educațional-artistic în învățământul preșcolar, primar și gimnazial. CP1.4 – Utilizarea metodologiei de comunicare muzicală și prin muzică. CP5.5 – Aplicarea tehnologiilor educaționale moderne în realizarea
activităților muzical-didactice. CT1 – Aplicarea principiilor, normelor și valorilor eticii profesionale
în cadrul propriei strategii de activitate muzical-pedagogică. Finalitățile cursului - Corelează elementele de limbaj muzical cu tehnica vocală
la interpretarea cântecelor școlare/ a exercițiilor vocale/ a jocurilor
muzicale, potrivit curriculumului școlar la disciplina educație muzicală. - Interpretează artistic repertoriul de cântece recomandat de
curriculum și manualele școlare, valorificând propriul potențial afectiv şi
estetic. - Valorifică repertoriului vocal școlar la constituirea
fondului muzical cultural al elevilor din ciclul secundar, primar și gimnazial.
- Profesor: Marina Morari