Alfabetizarea muzicală a specialistului parcurge etape de învățare raportate la:

-          Specificul cunoașterii artistice (convegența emotional cu rațional);

-          Formarea/dezvoltarea abilităților muzicale: individual, în grup, diferențiat până la un nivel mediu;

-          Valorificarea practice-aplicativă a totalității de cunoștințe prin: exersare, învățare prin proiecte, activități muzical-didactice.

Disciplina MME reprezintă preachiziții necesare pentru studiul ulterior a disciplinelor muzicale specific Planului de învățământ.

Competențele specifice disciplinei Alfabetul muzical derivă din competențele-cheie/
transversale/ transdisciplinare, se formează și se dezvoltă progresiv și gradual pe întreg parcursul
studierii disciplinei.

Unitățile de competențe sunt constituente ale competențelor și facilitează formarea
competenţelor specifice, reprezentând etape/ pietre de temelie în achiziţionarea/ construirea
acestora. Aceste finalități au și funcția de stabilire a obiectivelor de evaluare finală.