Practica de ințiere. 

INTEGRAREA UNITĂȚII DE CURS ÎN PROGRAMUL DE STUDII

Descrierea succintă a corelării/integrării cu/în program de studii:

Unitatea de curs Practica de inițiere are drept scop formarea abilităților de utilizare a cunoștințelor în diferite situații pedagogice din viață. Practica de iniţiere trebuie să asigure pregătirea profesională a studenţilor, a măiestriei pedagogice în ansamblu cu discipline din modulul psihopedagogic, de specialitate şi celelalte tipuri de practică pedagogică. Viitoarele cadre didactice necesar să posede abilităţi de a opera cu metode şi tehnici de cunoaştere şi caracterizare psihopedagogică a elevilor, precum şi iniţierea acestora în problematica cercetării psihopedagogice.

Unitatea de curs Practica de iniţiere prin obiectivele sale, urmăreşte, în acelaşi timp, să introducă treptat pe studenţi în problematica organizării şi desfăşurării procesului de învăţământ din gimnaziu şi liceu, familiarizându-i cu tehnicile necesare proiectării, predării, învăţării şi evaluării activităţii didactice. Se promovează începînd cu anul I de studiu prin diferite forme, adică lecții de probă în cadrul disciplinei de studiu prin care:

 se promovează activități pedagogice legate de realizarea finalităților de studiu prevăzute în curriculum-urile disciplinelor de studiu Educaţia muzicală;

 activează profesori cu stagiu mare de lucru, grade didactice II, I sau superior.

Pregătirea pentru activităţi educaţionale ulterioare în instituţii de învăţămînt preuniversitare necesită formarea competenţelor de aplicare în practică a cunoştinţelor teoretice și cele practice acumulate de studenți pe parcursul studierii disciplinelor universitare:

 de profil muzical (Solfegii, istoria muzicii, orchestrația, ansamblul coral, metodica Educației muzicale, instrumentul muzical, dirijat coral, etc.;)

 de profil pedagogic (Didactica educaţiei muzicale, Pedagogia, Practica de iniţiere la pedagogie, etc.);

 de profil psihologic (Psihologia, Practica de iniţiere la psihologie, etc.).

În cadrul practicii de iniţiere în specialitate se urmăreşte familiarizarea studențior-practicanţi cu bazele programului de formare profesională şi asigură obţinerea deprinderilor primare în cadrul domeniului selectat. Acest tip de practică se realizează în instituţiile de profil, școală primară, gimnaziu, liceu. Tematica acestei unități de curs corelează cu unitățile de curs ale programului de studiu la specialitatea Muzică, după cum urmează:

F.02.O.009  Teoria și istoria muzicii. Cunoașterea și aplicare în practica vocal-corală legităților artei muzicale.

F.02.O.010 Didactica specialității. Cunoaştarea şi abordarea praxiologică a teoriilor și conceptelor educațional-artistice tradiționale și moderne.

S.02.O.012 Interpretarea instrumentală. Interpretare instrumentală a partiturilor corale și acompaniamentul elementar a unor melodii de cântece școlare. Mănuirea unui instrument muzical – lucru important în activitatea muzical-didactică cântul vocal-coral.

F.02.O.010 Metodologia educației muzicale. Cunoașterea și interpretarea repertoriului școlar.