În contextul
economic actual, strategia corporativa a dobândit un rol fundamental, deoarece
abordează probleme majore care afectează viitorul organizaţiilor. Cursul
are ca obiectiv principal dobândirea de către masteranzi, de cunoştinţe în
finanţe corporative, fiind structurat pe principalele acţiuni ale practicii
financiare, acţiuni corelate pentru identificarea şi urmărirea obiectivului
major respectiv maximizarea valorii întreprinderii. Analiza financiară
evidenţiază performanţele întreprinderii în termeni de rentabilitate şi risc,
iar planificarea şi strategia financiară trasează posibilele traiectorii pentru
creşterea valorii globale a întreprinderii şi îndeosebi a averii acţionarilor. Strategia financiară corporativă poate fi
considerată un proces care face legătura dintre managementul resurselor interne
ale organizaţiei şi sistemul de relaţii externe ale acesteia cu furnizorii,
clienţii, concurenţii şi mediul social-economic în care îşi desfăşoară
activitatea.
- Profesor: Victoria Postolache