Prezentul Curs se adresează, prioritar, studenților-masteranzi care vor preda disciplina Limba germană în învățământul liceal. Pe aceștia îi vizează în scopul informării adecvate despre cadrul conceptual al disciplinei, despre sistemul de competențe pe care trebuie să-l dezvolte absolventului de liceu prin conștientizarea rolului formativ și a importanței axiologice a limbii germane, ceea ce dă prioritate valorilor lingvistice și literare în procesul de educație a personalității tânărului în formare.

Cadrul de aplicare a acestui curriculum pornește de la familiarizarea profesorilor de limba germană cu prevederile competențelor transversale și celor specifice ale disciplinei pentru a realiza finalitatea urmărită: formarea la elevi a comportamentului lingvistic, sociolingvistic, pragmatic și pliri/intercultural prin stăpânirea limbii germane.

Relația competențe specifice – unități de competență – unități de conținut – activități de învățare/evaluare – produse recomandate valorifică eficiența pedagogică a resurselor curriculare la disciplină, în scopul dobândirii de performanțe școlare de tip lingvo-literar. În acest sens, curriculum de față reprezintă instrumentul didactic pentru dezvoltarea competențelor necesare în continuarea studiilor de către elevi și în pregătirea personalității lor pentru viață și pentru integrarea socială de succes.